asmara-in-afrika.reismee.nl

Ontwaken in Afrika

Lieve lezers,

Na een lange reis ben ik dan eindelijk aangekomen in het huis waar ik zal verblijven. Ik zit nu aan het ontbijt met Noah, dit is één van de meiden die hier ook in het huis verblijft. In totaal zijn we hier met zijn vijven, waarvan één Noors meisje. Ik eet hier nu gewoon twee boterhammen met pindakaas als ontbijt, niet bijzonders dus!

Op dit moment is de stroom uitgevallen in het huis, dus we hebben geen elektriciteit de komende uren (soms zelfs langer). Er is hier niet voor iedere area (zoals ze hier de woonwijken noemen) stroom. Wanneer er te veel mensen stroom gebruiken, sluiten ze een area af van stroom, dat zijn wij dus op dit moment. Gelukkig bestaan er powerbanks. ;)

Mijn reis is goed verlopen, in totaal heb ik er 24 uur over gedaan van mijn thuis tot het huis hier. Ik werd op het vliegveld opgehaald door Maartje, dat is onze coördinator hier. Ik kreeg meteen een hele mooie Afrikaanse portemonnee, een simkaart en een flesje water. Daarnaast heeft ze me geholpen met geld pinnen. €1,30 is hier 1000 Malawische kwacha. Na het pinnen had ik zo'n dikke stapel met geld dat ik me heel rijk voelde. ( met nadruk op voelde ;) )

S'avonds zijn we met zijn alle uiteten gegaan bij een Italiaans restaurant. De meiden in het huis gaan iedere dinsdag en zondag met elkaar uit eten. Dit keer mocht Diana kiezen waar we gingen eten omdat het haar laatste week in Malawi is. Ondanks dat ik moe was van de lange reis heb ik heerlijk gegeten.

Om 9:00 uur ga ik op city tour met Maartje, ze gaat me de stad laten zien. Daarna ga ik samen met Noah kijken op het project waar we de komende weken zullen gaan helpen.

Dat is het voor nu, ik ga me klaarmaken voor de citytour.

Liefs,

Asmara


Reacties

Reacties

mama

Hoi Asmara,
Leuk om te horen hoe de eerste dag is verlopen. Heel veel plezier vandaag. Ben heel benieuwd naar je ervaringen van de stad en het project. Hopelijk heb je snel weer stroom, zodat de powerbanks en alle apparatuur weer opgeladen kunnen worden.

Renate

Hoi,

Ik kijk uit naar je komende verhalen en ervaringen. Ik wens je een mooie tijd toe

Gerhard en Johanna Smit

Asmara, leuk om te lezen, hoe jij deze weken gaat ervaren. Super dat je dit vrijwilligerswerk 4 weken gaat doen. Succes!!!

Conny de Bra

Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent. Leuk dat we je zo kunnen volgen. Geniet van deze bijzondere tijd.

Arnold & Henny

Hoi Asmara,

De kop is er af en het avontuur begonnen. Geef je ogen en oren goed de kost want het is nogal een ervaring. Ander land, andere cultuur, andere mensen. Werk ze, geniet ze en pas een beetje op jezelf.

Kees en Corrie van Zundert

Hallo Asmara,
Dan woon je er tegenover en heb je geen idee dat dit gebeurt! Wat spannend, we gaan je zeker volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood