asmara-in-afrika.reismee.nl

Ik vertrek bijna!

Lieve lezers,

Nog 6 nachtjes slapen in mijn eigen bed en dan is het zo ver! Dan vertrek ik naar Malawi, en zal mijn reis echt gaan beginnen.

Maar wat ga ik daar nou eigenlijk precies doen? Ik zal vrijwilligerswerk gaan doen in Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Ik ga helpen op een project waar 32 kinderen tussen de 0 en 16 jaar oud hun thuis vinden. De kinderen worden verzorgd door een lokaal echtpaar en enkele huismoeders. Bij het project zit een kleuterschooltje waar de kinderen naar school gaan. Het project is bijna geheel zelfvoorzienend. Bij het project is een groot stuk landbouwgrond waar ze gewassen verbouwen, ook houden ze dieren zoals varkens en kippen.

Mijn taak op het project is om mee te helpen in de algemene verzorging van de kinderen en om te helpen op het kleuterschooltje. Daarnaast zal ik de kinderen helpen met hun huiswerk en sport en spelmiddagen organiseren. Daarnaast ben ik van plan om de kinderen hygiëne lessen te gaan geven, voornamelijk gericht op het tanden poetsen en handen wassen.

En natuurlijk ga ik er niet met lege handen heen. Ik neem voor alle kinderen een T-shirt en pennen mee, deze heb ik gekregen van de St. Bernardus school. Daarnaast wilden ze graag springtouwen en ballen hebben waar de kinderen mee kunnen spelen, ook deze zal ik meenemen naar Malawi. Deze heb ik gekocht van een bijdrage van Conny en Pieter. Heel erg bedankt hiervoor! :)

Tot zover mijn verhaal voor vandaag, ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Asmara



Reacties

Reacties

Conny de Bra

Heel veel plezier Asmara. Ik ben benieuwd naar je belevenissen. je zal er heel veel van leten en andersom zullen zij veel van jou leren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood